Загальношкільна спартакіада «Олімпійці серед нас»
План роботи загальношкільної спартакіади
09.09.2013 – урочисте відкриття
10.09.2013 – естафета серед 5-х класів
11-12.09.2013 – загальношкільна спартакіада «Олімпійці серед нас»
13.09.2013 – рухливі та народні ігри серед 1-4 класів
14.09.2013 – нагородження переможців
Сценарій урочистого відкриття загальношкільної спартакіади «Олімпійці серед нас»
Мета: Виховувати любов до фізкультури та спорту: розвивати руховий апарат, фізичні уміння та навички, зміцнювати здоров’я, виховувати почуття дружби, колективізму. Надати знання про Олімпійські традиції.
Місце проведення: спортивний майданчик школи
Обладнання: Олімпійський прапор та смолоскип, фішки та стійки, естафетні палички, обручі, тунелі, футбольні м’ячі, тенісні м’ячі, ракетки,великі гумові м’ячі, лижі.
Система оцінювання: За перемогу у конкурсі команда отримує 2 бали, за поразку 1. Перемагає команда, що набрала більшу кількість балів.
Хід свята
1 Ведучий: Доброго дня, любі друзі!
2 Ведучий: Вітаємо вас на святі сили та краси!
Разом: Святі спорту!
1 Ведучий: Сьогодні ми з вами вирушаємо у подорож до місця, де зародилися найвеличніші спортивні змагання – Олімпії.
2 Ведучий: Найбільш відомими і престижними змаганнями сучасності є Олімпійські ігри. Здобути олімпійську медаль – найвища мета кожного спортсмена.
1 Ведучий: А чи знаєте ви де виникли перші Олімпійські ігри?
Понад дві тисячі років тому, на заході Греції, в долині річки Алфей, було містечко Олімпія. В густій зелені оливкових гаїв були зведені чудові храми, названі на честь старогрецьких богів Зевса, Аполлона, Афродіти, Артеміди.
2 Ведучий: Стародавні греки створили багато легенд про виникнення Олімпійських ігор. Як переказують легенди, ці змагання греки запозичили у самих богів, життя яких було сповнене війнами, подвигами.
1 Ведучий: Щоб покласти край війнам грецький цар Іфрит організував ігри, де люди розв’язували суперечки не зброєю, а у чесних змаганнях на швидкість, спритність, силу.
2 Ведучий: З тих пір Олімпійські Ігри проводяться 1 раз на 4 роки. Основними символами Ігор є Олімпійський прапор та Олімпійський вогонь.
1 Ведучий: Прапор ви зараз бачите перед собою. А де ж наш вогонь?
2 Ведучий: А за вогонь вам доведеться поборотися!
1 Ведучий: Тож розпочнемо пошуки Олімпійського вогню!
2 Ведучий: Команда, що першою знайде Олімпійський вогонь та набере більшу кількість балів переможе.
1 Ведучий: Олімпійський девіз – Швидше! Вище! Сильніше!
А які девізи у ваших команд? Давайте дізнаємось.
1 Конкурс «Конкурс девізів»: Команди по черзі промовляють девізи. Перемагає команда, що найкраще, найчіткіше прочитала девіз.
2 Ведучий: Молодці! На один крок ви наблизилися до Олімпійського вогню.
Програма перших Олімпійських ігор складалася здебільшого із легкоатлетичних видів. Найпоширеніша бігова дистанція у Греції називалася стадією (приблизно200 м). Спортсменів, що перемагали у змаганнях на цю дистанцію дуже поважали. Давайте і ми позмагаємося у бігові, але наша дистанція буде дещо меншою.
2 Конкурс «Найшвидший»: Кожний учасник має добігти до стійки на відстані10 м від лінії старту, тримаючи у руках естафетну паличку, оббігти стійку, і повернутися назад. Забігши за лінію старту, передати паличку наступному. Перемагає команда, що швидше впоралася із завданням.
1 Ведучий: Ось і ще один крок до вогню подолано! На стародавніх Олімпійських іграх дуже популярними були перегони на колісницях. Давайте і ми спробуємо відтворити ці змагання. Але замість колісниць у вас будуть ось такі обручі.
3 Конкурс «Перегони на колісницях»: Перші номери команд (наїзники) мають обручі (колісниці). За командою наїзники з колісницею рухаються до позначки на відстані 10-15 м від них, оббігають її та повертаються назад. Беруть пасажира (другого гравця) і з ним вдвох у обручі рухаються до позначки. Там перший номер залишається, а другий (пасажир) стає наїзником і рухається за іншим пасажиром. Переможе команда, що першою перевезе команду за позначку.
2 Ведучий: Олімпійські ігри сучасності включають змагання з багатьох видів спорту. Давайте пригадаємо їх. Наступний конкурс інтелектуальний. Переможе команда, що назве якомога більше Олімпійських видів спорту.
4 Конкурс «Інтелектуальний»: Команди по черзі називають види спорту, що включені до програми Олімпіад. Повторюватися заборонено. Перемагає команда, що назве більше видів спорту.
1 Ведучий: Молодці. Пригадали багато видів спорту. Тож давайте тепер і позмагаємося у деяких з них.
5 Конкурс «Футбольний»: Гравці по черзі обводять футбольний м’яч між стійками, що розташовані на відстані2 м одна від одної. Обвівши останню стійку, повертаються назад тим же чином і передають м’яч наступному. Перемагає команда, що швидше впорається із завданням.
6 Конкурс «Влучно в ціль»: Кожен гравець команди має по2 м’ячі для великого тенісу. Задача кожного з них по черзі закинути м’ячі до корзини на відстані3 м від них. Враховується швидкість та кількість влучень.
7 Конкурс «Лижні перегони»: Завдання кожного гравця пройти на лижах відстань до позначки за10 м від лінії старту та повернутися назад. Перемагає команда, яка швидше впорається із завданням.
2 Ведучий: А ми все ближче наближаємося до Олімпійського вогню. І на нашому шляху виникла ще одна перешкода, організована богами Олімпу. І ми маємо її подолати.
8 Конкурс «Смуга перешкод»: Перед командами розміщено по 3 обручі на відстані50 см один від одного. Задача кожного гравця, стрибаючи на двох ногах, подолати цю перешкоду, пролізти крізь тунель, що знаходиться за1 м від обручів, оббігти фішку на відстані3 м від тунелю та бігом повернутися назад. Перемагає команда, яка швидше впорається із завданням.
1 Ведучий: Від Олімпійського вогню нас відділяє усього 2 кроки! Тож давайте зберемося з силами та подолаємо їх!
9 Конкурс «конкурс «Стрибунці»: За сигналом 1-й гравець сидячи на великому надувному м’ячі стрибаючи рухається до фішки, обходить фішку і таким чином повертається назад. Передає естафету наступному гравцеві. Перемагає команда, останній учасник якої першим перетне фінішну лінію.
10 Конкурс «Естафета з обручами»: Перед кожною командою стоять по три обручі. За командою «Руш!» учень підбігає до обруча, пролізає в нього, потім пробігає під двома іншими, оббігає фішку та біжить до своєї команди.
Перемагає команда, останній учасник якої першим перетне фінішну лінію.
2 Ведучий: Ось і дісталися ми Олімпійського вогню! (виносить смолоскип). А першою до нього дісталася команда 5-а класу Вітаємо їх!
1 Ведучий: Але сьогодні переможених в нас немає. Бо, як казав П’єр де Кубертен: «Головне не перемога, а участь!».
2 Ведучий: Бажаємо вам завжди бути здоровими! І нехай спорт стане невід’ємною частиною вашого життя. На цьому наше свято завершене.