Практичний психолог
«Діти повинні жити у світі краси, гри, казки, музики, малюнка, фантазії, творчості».
В. О. Сухомлинський
Іванько Інна Сергіївна
Практичний психолог Комунального закладу «Куп’янська спеціальна школа» Харківської обласної ради
Освіта повна вища, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди 2013 р., Державний вищий навчальний заклад «Донбаський державний педагогічний університет» 2017 р.
Стаж роботи на посаді психолога 4 роки
Кваліфікаційна категорія «спеціаліст другої категорії»
Психологічна тема «Стресостійкість і контроль над емоціями. Сприяння зміцненню стресостійкості і емоційної стабільності особистості в умовах воєнного стану».
Життєве кредо: Життя – це неперервний шлях до самопізнання. І віра в потенціал кожної людини – моя основна філософія.
Мета роботи психологічної служби зорієнтована на виконання завдання Концепції середньої освіти «сприяти становленню особистості як творця і проектувальника власного життя, гармонізації відносин між учнями, педагогами, школою і сім’єю».
Основними задачами діяльності роботи психолога визначено:
Робота з молодшими школярами
Мета: створення умов для розвитку пізнавальної мотивації і формування умінь вчитися.
Здійснювати психологічний супровід учнів початкової школи в умовах нових Державних стандартів спеціальної середньої освіти:
– адаптація дітей до шкільного навчання;
– визначення індивідуальних особливостей розвитку пізнавальних можливостей;
– виявлення учнів «групи ризику» і учнів у яких виникають труднощі у навчанні;
– корекція пізнавальної сфери, емоційного стану і поведінки молодших школярів;
– дослідження міжособистісних відносин у класних колективах;
– формування готовності до переходу у середню ланку школи учнів четвертих класів.
Робота з учнями середньої ланки школи
Мета: формування класного колективу, створення умов для самопізнання та саморозвитку.
Здійснювати психологічний супровід учнів середньої ланки школи в умовах нових Державних стандартів спеціальної середньої освіти:
– адаптація п’ятикласників до навчання в середній школі;
– діагностика особистісних рис та якостей з метою стимулювання розвитку та самовиховання (за запитом батьків);
– корекція пізнавальної сфери і певних проблем учнів;
– профілактика негативних явищ в учнівському середовищі, формування здоров’язберігаючої та соціальної компетентності;
Робота з учнями старших класів
Мета: розвиток соціальної компетентності учнів.
Здійснювати психологічний супровід процесу професійного визначення старшокласників в умовах нових Державних стандартів спеціальної середньої освіти:
– вивчення особистісної зрілості старшокласників;
– дослідження міжособистісних відносин учнів старших класів;
– психологічна підтримка учнів у професійному самовизначенні (діагностика, просвіта, консультація);
– робота з дітьми «групи ризику»;
– корекція пізнавальної сфери і певних проблем учнів;
– виховання свідомого ставлення учнів до свого здоров’я та здоров’я інших людей як найвищої соціальної цінності, формування здорового способу життя, розвиток здоров’язберігаючої компетентності учнів;
– впровадження соціально-психологічного проекту «Шкільна медіація – простір безконфліктного спілкування»;
– психологічна підтримка учнів «У країні дистанційних знань» .
Робота з підлітками девіантної поведінки
Мета: встановлення причин соціального розладу, надання допомоги щодо їх усунення.
Задачі:
– проведення психологічної діагностики особистості дитини з девіантною поведінкою;
– проведення індивідуальних консультацій з метою надання допомоги у подоланні психотравмуючих ситуацій та полегшення процесу соціалізації учнів;
– здійснення профілактичної роботи щодо правопорушень і суїцідальної поведінки підлітків.
Робота з педагогічним колективом
Мета: надання психологічної допомоги педагогам при виникненні проблем у розвитку, навчанні та вихованні учнів з особливими освітніми потребами.
Задачі:
– розвиток психолого-педагогічної компетенції педагогів, щодо особливостей становлення психічної, емоційної сфери учнів зі стійким порушенням пізнавальної діяльності на різних вікових етапах;
– формування практичних навичок ефективної взаємодії з дітьми;
– психологічна допомога педагогам на випадок надзвичайної ситуації.
Форми роботи з педагогами: тренінгові заняття, семінари, практичні заняття, кругли столи, психолого-педагогічні конференції.
Робота з батьками
Мета: підвищення рівня психологічної обізнаності батьків щодо вікових і психофізичних особливостей учнів, інформування щодо компетентностей безпечної поведінки в цифровому середовищі.
Задачі:
– надання рекомендацій та психологічної допомоги батькам, щодо оптимальних умов навчання й корекції розвитку дітей.
Форми роботи з батьками: практичні корекційні заняття, батьківські збори, консультації.
«Всеукраїнська програма ментального здоров’я «Ти як?”
Як говорити з дітьми про війну 8 порад батькам, як підтримати та втішити своїх дітей
https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2022/06/18/Conflict.and.war.18.06.2022.pdf
Проект ПОРУЧ. Онлайн та очні групи психологічної підтримки для підлітків та батьків, чиє звичне життя зламала війна.
Що треба знати про посттравматичний стресовий розлад (ПТСР): інформація для батьків
https://www.unicef.org/ukraine/stories/about-post-traumatic-stress-disorder
Вправи для дітей та підлітків, які перебувають у стресовій ситуації, для зняття психоемоційного напруження
Допомога дітям з психологічними травмами. Довідник шодо інформації та заходів для батьків й опікунів
https://drive.google.com/file/d/1jnuALWMxqbiVJn-CsGknrPhWN3ZFczCg/view
Лінія Національної психологічної асоціації – 0 800 100 102
Урядова «гаряча лінія» – 1545
Гаряча лінія з питань протидії торгівлі людьми та домашньому насиллю – 1547
Лінія емоційної підтримки МОМ – 0 800 211 444
Емоційні порушення в дитчому віці та їх корекція.
21 заповідь Марії Монтессорі для батьків
Почуйте серцем голос Вашої дитини
Задоволення потреб особистості дитини
Порушення поведінки учня як наслідок неправильного виховання
Рекомендації батькам для роботи з дітьми молодшого шкільного віку